K Veľkému Bielemu plesu

6:00
trvanie

Základný popis

Nenáročná túra sčasti Belianskymi Tatrami a sčasti východnou časťou Vysokých Tatier.

Podrobný popis

Belianska jaskyňa - Tatranská kotlina (20 min) - Šumivý prameň (35 min) - Rázcestie Čierna voda (10 min) - Dolina Siedmich prameňov - Chata Plesnivec (1:15 hod) - Veľké Biele pleso (1:35 hod) - Šalviový prameň (1:10 min) - Biela voda (55 min)

Túru možno začať v Tatranskej Kotline (760 m n. m.), v obci, ktorá patrí k mestu Vysoké Tatry. Niektorí turisti začínajú od Belianskej jaskyne (890 m n. m.) v Tatranskej Kotline. Od jaskyne vedie žltá značka. Trasa vedie po chodníku popri ceste popod Kobylí vrch. Po pár minútach sa dostaneme na rázcestie modrej a zelenej turistickej značky. Pri rázcestí sa nachádza bezplatné parkovisko, kde možno odparkovať auto.

Od parkoviska pokračujeme po chodníku značenom modrou a zelenou značkou k rázcestiu nad Šumivým prameňom (895 m n. m.). Po chvíli výstupu je možné odbočiť hneď na zelenú značku, ktorá vedie k chate Plesnivec alebo sa dá pokračovať ďalej po modrej, na ktorú sa na Rázcestí Čierna voda (880 m n. m.) pripája žltá značka. Táto značka nás povedie Dolinou Siedmich prameňov.

Túra vedie prevažne lesom, neskôr horskými lúkami. Krajina na okolí je nádherná, nazýva sa preto aj “záhrada Tatier” kvôli bohatej kvetene. Po asi hodine a štvrť výstupu sme pri chate Plesnivec (1 290 m n. m.), ktorá ponúka možnosť občerstviť sa pred ďalším výstupom.

Od chaty nás k Veľkému Bielemu plesu povedie zelená značka. Chodník prudšie stúpa do lesa, umožňuje nám však pekné výhľady do doliny. Trasa neskoršie prejde z lesa do doliny s horskými lúkami. Prechádzame po Rakúskej poľane s bohatou kvetenou. Krajina má veľmi zaujímavý ráz. Napravo sa rozprestierajú vápencovo-dolomitové končiare Belianskych Tatier, naľavo sa nenápadne odkrývajú žulové štíty Vysokých Tatier. Po nenáročnom prechode dolinou Predné Meďodoly len s chvíľkovým stúpaním prídeme k Veľkému Bielemu plesu (1 640 m n. m.). Pleso leží v Doline Bielych plies, kde kedysi stála Kežmarská chata, ktorá vyhorela.

Od plesa sa možno vybrať viacerými smermi. Po tatranskej magistrále sa dostaneme ku Chate pri Zelenom plese. Modrá značka vedie na Kopské sedlo, odkiaľ možno ísť po modrej Bielovodskou dolinou do Tatranskej Javoriny.

Túru možno ukončiť na autobusovej zastávke Biela voda, kde nás povedie modrá značka. Cesta vedie Dolinou Kežmarskej Bielej vody. Na Rázcestí pod Šalviovým prameňom (1 060 m n. m.) odbočíme na žltú značku a asi po hodine prídeme k Bielej vode (950 m n. m.).

VARIANT:

Návrat je možný aj po rovnakej trase späť do Tatranskej Kotliny (spolu 6:25 hod).