K Popradskému plesu

3:20
trvanie

Základný popis

Túra patrí medzi obľúbené nenáročné túry s príjemným prechádzkovým tempom po pohodlných chodníkoch.

Podrobný popis

Štrbské Pleso - Rázcestie pri Popradskom plese (1:25 hod) - Popradské pleso (5 min) - Symbolický cintorín Popradské pleso (30 min) - TEŽ Popradské pleso (50 min) - Štrbské Pleso (30 min)

Od Štrbského Plesa nasledujeme červenú značku - Tatranskú magistrálu, ktorá začína pri plese. Od vlakovej stanice sa na ňu možno napojiť po modrej značke. Ideme po asfaltovej ceste. Prejdeme po moste ponad potok Mlynica, až prídeme na Rázcestie pred Heliosom (1 350 m n. m.), kde odbočíme po značke doprava smerom do lesa. Nasleduje príjemná prechádzka cez les po náučnom chodníku až k rázcestiu nad Popradským plesom (1 499 m n. m.). Tu sa spája červená turistická značka s modrou, ktorá vedie od zastávky TEŽ Popradské pleso. Tiež tu možno odbočiť na zelenú značku, ktorá vedie po zimnej ceste, ktorá sa využíva v zime.

Zídeme po kamenných schodoch a ocitneme sa pri Popradskom plese (1 500 m n. m.). Pri plese stojí Majláthová chata, ktorá ponúka možnosť občerstvenia. Za pekného počasia možno posedieť na veľkej terase. Vedľa nej stojí Horský hotel Popradské pleso.

Od plesa sa možno vydať po červenej značke k rázcestiu pri Popradskom plese a odtiaľ ďalej po modrej smerom na Rysy alebo k Hincovým plesám až na Kôprovský štít. Opačným smerom nás červená značka povedie do sedla pod Ostrvou, odkiaľ možno prejsť až k Batizovskému plesu.

Po občerstvení sa prejdeme okolo plesa po žltej značke a po chvíli prídeme k Symbolickému cintorínu (1 523 m n. m.). Toto pietne miesto situované v limbovom háji pod Ostrvou určite odporúčame navštíviť.

Od cintorína sa možno dostať cez Rázcestie pri Symbolickom cintoríne (1 505 m n. m.) na modrú značku, ktorá vedie od zastávky TEŽ Popradské pleso. Po modrej sa dostaneme späť k rázcestiu nad Popradským plesom a ďalej k Štrbskému plesu po rovnakej trase (asi 1:20 hod) alebo môžeme pokračovať dolu po modrej značke smerom k zastávke TEŽ Popradské pleso. Pred zastávkou odbočíme na rázcestí na asfaltovú cestu, ktorá sa tiahne popri železnici. Po polhodine prejdeme okolo Nového Štrbského plesa (1 315 m n. m.) až do osady Štrbské Pleso. Na Štrbské Pleso sa môžeme tiež doviezť električkou.

VARIANT:

Na túru sa možno vydať aj zo zastávky TEŽ Popradské pleso, kde jazdí električka zo smeru Poprad a Starý Smokovec. Pri zastávke je tiež parkovisko, kde možno zaparkovať auto. Odtiaľ pokračujeme po modrej značke popri rieke Poprad po asfaltovej ceste k Popradskému plesu. Cesta trvá približne 1 hodinu.