Nová spolupráca v Tatrách

27.10.2017 | správy

Nová spolupráca v Tatrách
Ilustračná fotografia

Vysoké Tatry

V tatrách vznikla nová destinačná obchodná centrála Enjoy Tatras ako spolupráca medzi regiónom Vysoké Tatry a Liptov. Jej založenie bolo nie náhodou naplánované pred začiatkom zimnej lyžiarskej sezóny, do ktorej vstupujú Tatranci a Liptáci spoločne.

Hlavným cieľom centrály je pred nadchádzajúcou zimou, aj ďalšími sezónami, vytvoriť atraktívny destinačný produkt oboch regiónov pre vzdialenejšie trhy. V dôsledku momentálnej nestabilnej situácie vo svete majú práve tieto regióny a Slovensko ako také jedinečnú príležitosť osloviť zahraničné trhy, a to nielen tie tradičné ale aj vzdialenejšie. K tomu by mala prispieť najmä širšia ponuka letov do Popradu a Košíc. Maďarský WizzAir bude lietať medzi Londýnom a Popradom trikrát do týždňa (v utorok, štvrtok a v sobotu) aj počas zimy a lotyšský národný letecký dopravca airBaltic spojí Tatry s Pobaltím každú sobotu z Rigy (v termíne 16. 12. 2017 až 10. 3. 2018). Táto linka by mala mať aj napojenie s prestupom na ďalšie pobaltské krajiny, Moskvu aj severské štáty. Košické letisko zas otvára svoje brány tureckému trhu vďaka letom spoločnosti Turkish airlines, ktorá aktuálne patrí medzi najlepšie letecké spoločností v Európe.

„Klient zo vzdialenejších trhov sa nepozerá na Liptov alebo na Vysoké Tatry. Pozerá sa na Slovensko a Tatry. Aj preto je prirodzené a vhodnejšie, aby sme spojili svoje sily a spoločne Tatranci aj Liptáci pripravili čo najkvalitnejšiu ponuku. Preto vznikla Enjoy Tatras. Naša spoločná destinačno-obchodná centrála, ktorá bude oslovovať potenciálne trhy cez veľkých touroperátorov," ozrejmil predseda predstavenstva Oblastnej organizácie cestovného ruchu REGION VYSOKÉ TATRY Michal Sýkora.

Nosnou klientelou však naďalej ostávajú domáci Slováci a susedia z Česka a Poľska. Potenciál zahraničných trhov je treba rozvinúť prostredníctvom premyslenejšej stratégie a komplexnejšej ponuky. Výhodou Slovenska môže byť aj fakt, že vzdialenosť z letísk do lyžiarskych stredísk je omnohe menšia ako v iných krajinách, čo môže turistom poskytnúť istý komfort.
 
„Naše ťažiskové trhy sú známe. Musíme však pracovať aj na iných trhoch, ktoré majú perspektívu. Briti aj Lotyši to majú autami veľmi ďaleko, a preto za zimnou dovolenkou často lietajú. Keď im dokážeme ponúknuť dobrú alternatívu proti alpským strediskám, tak máme veľkú šancu uspieť. Ceny doplnkových služieb u nás sú nižšie ako v Alpách a dopravné vzdialenosti z letiska do hotelov a lyžiarskych stredísk sú neporovnateľne nižšie. Príkladom úspešnej aktivity je aj spojenie Popradu s Tel Avivom. Aj vďaka tomu sú hotely vyšších kategórií v Tatrách a na Liptove plné už druhé leto po sebe turistami z Izraela," povedal predseda predstavenstva Oblastnej organizácie cestovného ruchu REGION LIPTOV Ján Blcháč. Pozitívne je, že turisti, ktorí do regiónu prídu, neminú svoje peniaze len v prevádzkach cestovného ruchu, ale využijú aj iné služby. Veľkej obľube sa tešia napríklad požičovne automobilov v okolí Popradu. Turisti si požičajú auto a spoznávajú nielen Tatry ale aj širšie okolie, kde znova niečo minú.

V oboch regiónoch stúpa návštevnosť. Na Liptove medziročne o 8,2 % a vo Vysokých Tatrách o 3,74 %. Hoci údaje z letnej sezóny ešte nie sú kompletne spracované, poskytovatelia služieb cestovného ruchu už teraz potvrdzujú nárast a zároveň evidujú zvýšený počet návštevníkov z nových trhov.

„Dospeli sme k názoru, že najlepšie riešenie je vytvoriť destinačno-obchodnú centrálu, z angličtiny destination management company, ktorá bude obchodným zastrešením marketingových aktivít, ktoré obe oblastné organizácie realizujú. Jej úlohou bude zastupovať regióny Liptov aj Vysoké Tatry na nových trhoch a aktívne vyhľadávať nové možnosti spolupráce práve s trhmi, pri ktorých je potrebné letecké spojenie. Enjoy Tatras je prednostne zameraná na B2B sektor a jednou z jej úloh má byť vytvorenie konkurencieschopného destinačného produktu, rozoznateľného v medzinárodnom meradle," zdôraznila riaditeľka Enjoy Tatras Gabriela Kohuthová.

Liptáci a Tatranci sa chopili šance a spoločne sa rozhodli nájsť spôsob, ako zvýšiť povedomie o regiónoch pod Tatrami na nových trhoch. Infraštruktúra v našich horách sa stále zlepšuje, vznikajú rôzne individuálne aktivity a iniciatívy na podporu dopytu. Obe oblastné organizácie sa snažia o čo najlepšiu propagáciu a veria, že aj vďaka Enjoy Tatras prilákajú do slovenských hôr ešte viac zahraničných turistov.

Zdroj: Región Vysoké Tatry

Mapa k článku



Diskusia